Przyrząd próżniowy wywołujący erekcję

Tego rodzaju urządzenie wykorzystuje podciśnienie do przyciągania krwi do penisa. Użycie polega na założeniu na członek szczelnej plastikowej tuby, przymocowanej do pompki, ręcznej lub na baterie. Za po­mocą pompki usuwa się powietrze z plastikowej tubki. W wyniku tego powstaje próżnia, która przyciąga krew do tkanek penisa. Ów zwiększo­ny napływ krwi wywołuje erekcję. Gdy osiągnie się odpowiedni wzwód dzięki pompce, należy zsunąć elastyczny pierścień na podstawę człon­ka. Utrzymuje to krew wewnątrz penisa, pozwalając zachować erekcję po zdjęciu tubki. Po trzydziestu minutach trzeba zdjąć pierścień, aby przywrócić normalny przepływ krwi. W przeciwnym razie można uszkodzić tkankę członka.

Niektórzy mężczyźni uważają że owa elastyczna obręcz jest niewy­godna i wygląda nienaturalnie. Poza tym penis może wydawać się zim­ny, ponieważ krew w nim nie krąży. Pompka próżniowa działa jednak skutecznie w większości przypadków i nie wymaga leków ani operacji.

Implanty

Gdy inne sposoby leczenia zawodzą lub nie działają jak trzeba, kolej­ną opcją do rozważenia jest implant wszczepiany chirurgicznie. Polega to na umieszczeniu po obu stronach penisa specjalnych podpórek pod­czas operacji. Pomoże to osiągać erekcje często i na dowolnie długo. Obecnie znajdują się w użyciu dwa rodzaje implantów penisowych:

• Implant półsztywny, giętki. Jest to implant najłatwiejszy w użyciu, który bardzo rzadko zawodzi. Dwa twarde, lecz giętkie pręty zapew­niają permanentną erekcję. Można przy tym zginać członek w dół, aby ukryć wzwód, i odginać go do góry, by odbyć stosunek płciowy.
  • Implanty nadymane za pomocą pompki. Dwa wydrążone cylindry wszczepione do penisa połączone są z maleńką pompką znajdującą się w mosznie. Po uruchomieniu pompki płyn z wszczepionego zbiornika wypełnia cylindry i powoduje wzwód. Zamiast perma­nentnej erekcji wywołuje się ją w stosownym momencie.